torsdag 27 september 2012

glamour och byggnadsvård i lagom blandning

 
Från mig till mig.



OJ VILKEN VECKA VI HAR HAFT.

Stora energislukande projekt som verkligen kräver allt av mig på jobbet, en liten skatt som skadat ögat på dagis och snart kommer att se ut som en riktig boxare, en stor skatt som lyckligtvis inte är allergisk mot katten visade sjukhusets prover, men som dessvärre måste operera bort polyperna (förklaringen till den envisa nästäppan). Och en dröm som äntligen slagit in. Något jag jobbat hårt och länge för är nu verklighet. Underbar känsla. Och något litet och glittrigt fick följa med hem i påsen från mitt favoritföretag. Bara för att jag var värd det. 

Jag brinner ju för det rustika och rejäla, praktisk byggnadsvård, linoljefärg och kalkbruk och plankgolv och ärvda möbler och att hellre måla om än att köpa nytt. Å ena sidan. Å andra sidan älskar jag mode och design och inredning och lite glitter och glamour. Men det ena behöver ju inte utesluta det andra. Utan kan gå hand i hand. I lagom blandning.

Eller hur?



    

1 kommentar:

  1. Gillar din blandning av smak mycket!;)
    Grattis till din framgång!

    Kram
    Adela

    PS
    Mitt bord blir matt vitt...till slut ändå, men såååå fint! Tack för dina råd!

    SvaraRadera