söndag 1 juli 2012

pionsommar

 
Snart slår de ut.


I år slår mina pioner rekord.

De är alldeles översållade med knoppar. Efter några år med vackra men få blommor blir det en riktig pionsommar i år. Jag har flyttat på dem för några år sedan, och pioner är kinkiga madamer som inte vill bli behandlade hur som helst. Kan straffa en med utebliven blomning i flera år efter en flytt. Men nu verkar vi vara sams igen och om bara några dagar slår de ut.

Nu är det dags att baka tårta, för om en liten stund blir det kalas för min stora T som fyllde tio i fredags. Hur är det möjligt undrar man! Tio år.

Kram så länge.

  



4 kommentarer:

  1. Jag är nästan kär i pioner :))
    Kul att du lyckas med "madamer"!
    Hälsningar
    Dorota

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när de trivs! Vilken prakt!
    Ha en härlig kalasdag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Åh jag älskar mina pioner i huset men tyvärr har de nästan regnat sönder :/ KRAM

    SvaraRadera
  4. Har just hittat till din blogg och den har redan blivit en av mina favoriter :)
    Renoverar, tillsammans med min (händige) man, ett torp från 1860 och får så många fina tips via din blogg.
    Gratulerar till ett vidunderligt vackert hus - förstår att ni trivs!

    Mvh, Monika

    SvaraRadera