lördag 12 maj 2012

pricken över i

 
Ny lampa på det hemgjorda brickbordet blev pricken över i. 



Härliga lördag!

Hoppas ni har det fint. Här regnar det, men ett sådant där varmt stilla sommarregn och det är riktigt skönt ute. Vi har nyss kommit hem från stora sonens teaterskola där vi fick se teatergruppens sceniska redovisning, som det så fint heter. De satte upp Snövit på lilla scenen och min älskling hade två roller, jägaren och Kloker. De var så duktiga och det var verkligen roligt att se. Galet stolt är jag!

I vardagsrummet har något nytt flyttat in, ser ni? En ny lampa från TineK, med vit fot för omväxlings skull. Mitt hemgjorda brickbord har ju stått lite ensamt där i hörnet och den nya lampan gjorde verkligen susen tycker jag. Passar fint in i rummet och har en randig skärm som matchar de randiga kuddarna i soffan. Ja, vi trivs ju i rummet redan nu, men det behövs små detaljer, som lampor och tavlor, för att få den riktiga hemkänslan. Men de små detaljerna måste få ta sin tid tycker jag. Dessutom är det ju inte roligt om allt är klart, för vad ska man då hitta på ;)

Nu ska jag ta tag i köket, för ikväll kommer svåger och svägerska och småkusiner på middag. Ha en fin kväll.

Kram.


 


6 kommentarer:

  1. Så vackert ni bor! Fantastiskt!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Du har väldigt bra smak!
    Jag väntar på att du ska visa några verandabilder som jag kan inspireras av,har verkligen kört fast där...
    //Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annie, önskar att jag hade verandabilder att bjuda på :) Inspiration visade jag för någon vecka sedan, men tyvärr inget IRL.

      Radera
  3. Åh vad mysigt det ser ut & vilken härlig inspiration!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  4. Ni har det såå fint!! Får mycket inspiration från dig! Har nu beställt en Tine K lampa, vit stor fot med vit skärm med prismor;);) Längtar så tills den kommer.

    Tina

    SvaraRadera