onsdag 4 april 2012

liten sjukling

 
Liten sjukling som väntar på att majsvällingen ska bli klar.



God morgon.

Idag är jag på väg till jobbet igen, igår var jag hemma med minsta lilla skrutten. Han har varit dålig sedan i slutet på förra veckan och jag och älsklingen jobbar varannan dag. Men (peppar, peppar) nu tror jag att han är på bättringsvägen och jag hoppas vi får en fin påsk med bara friska små trollungar. Lite sol och ledigt kommer att göra alla gott.

Planen är att få ordning på båten så att vi kan få den i sjön innan valborgshelgen. Då tänker vi nämligen ta årets premiärtur ut till ön. Till det älskade huset där ute i skärgården. Städa ur och öppna upp, se efter så att inte vintern har gått för hårt åt det, och hjälpa kusinerna att måla det nybyggda båthuset. Kan det vara så att sommaren faktiskt finns inom räckhåll?  Ja, så är det.

Nu en sista jobbdag och sedan - påsklov! Underbart :)



  

2 kommentarer:

  1. Vilket vackert kök ni har! Underbart högt i tak! Får jag fråga vad ni har för bänkskiva i köket? Ser fantastiskt fint ut ♥.

    Glad påsk! Kram Jes

    SvaraRadera
  2. FINT ni har det,ert hem inspirerar verkligen.
    Glad Påsk!!
    //Annie

    SvaraRadera