tisdag 10 april 2012

förvaring

 



Den viktigaste inredningsdetaljen i ett barnrum.

Förvaring. Särskilt när man, som jag, har en liten tjej och en liten kille som ska dela rum. När dockhus och bilgarage och barbies och briotåg ska samsas om utrymmet. Igår åkte jag två vändor till Granit och köpte enorma mängder förvaringslådor, men väl hemma insåg jag att jag kunde ha behövt det dubbla. Det kan helt enkelt aldrig bli för mycket förvaring i ett barnrum! Jag köpte både korg och genomskinlig plast. Korg för att det är vackert och varmt och gör rummet mysigt. Plast för att det är så himla praktiskt, och genomskinlig för att de små lätt ska hitta bland sina leksaker. Det blev bra och det allra bästa betyget var att de små trollen direkt började leka med sina grejer och "upptäckte" dem på nytt. Och dessutom kunde städa själv efteråt! Värt varenda krona :)

Här är vi påsklediga ett par dagar till innan allvaret tar vid igen. Har några ärenden att uträtta (och eftersom älsklingen jobbar igen så får mina tre små helt enkelt hänga på), men sedan tror jag vi släpar fram stora pyssellådan i köket och gör pärlplattor, trär halsband, degar modellera och målar konstverk.

Hasta luego y abrazos.

 

 
De superbra (om än inte så vackra) plastlådorna från Granit fanns i olika storlekar och är som små minibyråer. Man behöver alltså inte lyfta på något lock, utan drar ut lådan i framkant. Superpraktiskt! Tror att jag ska fylla på med fler framöver.



 

6 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina korgar! Ska nog ta och kika in på Granit jag med, tack för tipset!
    Lyckliga ni som fortfarande är lediga...:)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Smart! Måste också fylla på med ny förvaring. Som du säger, det räcker aldrig till!

    SvaraRadera
  3. Så fin! Jag undrar, den stora korgkistan, vad den också från Granit?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jenny, kistan är från Mio och har några år på nacken. Men kanske finns den kvar i sortimentet?

      Radera
  4. Vad bar du lyckats med att hitta förvaringsmöjligheter! Snyggt! Kram

    SvaraRadera