fredag 2 mars 2012

mitt stora fynd

 
En dröm har gått i uppfyllelse.



Godmorgon.

Har ni sett vad som har hittat hit? Ett kinesiskt brudskåp! Bortslumpat på blocket till det överkomliga priset om tvåtusen kronor, istället för tio eller mer som de brukar kosta. Vilket ju passar precis in på vår koka-soppa-på-en-spik-inredningsfilosofi :) Det är stort och det är tungt och finaste älsklingen och lillebror släpade hem det åt mig igår. Men oj, vad fint det är!

Har drömt om ett kinesiskt brudskåp i 20 år. Minns när jag såg ett i en inredningstidning när jag vara dryga tjugo. Hade aldrig sett ett tidigare, de var inte lika vanliga i Sverige då, och jag blev helt förälskad. Kärleken har hållit i sig och nu står ett i hallen i villa Någorlunda och väntar på att vardagsrummet ska målas klart så det kan få sin paradplats. 

Kärleken är evig.

 

3 kommentarer:

  1. Vilken flax! Häftigt.

    SvaraRadera
  2. Lyckliga du! Underbart vackert!
    Trevlig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Grattis. Det är helt underbart. Lyllo dig

    SvaraRadera