lördag 31 mars 2012

före och efter

 
Skönt att se vad vi har åstadkommit, så här i efterhand. På första bilden har vi påbörjat renoveringen
och lagat den trasiga putsen i taket samt gipsat väggarna. Men elen ska dras om, golvet läggas
och alla snickerier spikas. Oj vad jag är glad att det dammiga arbetet är färdigt!



Hej sköna lördag!

Här hemma skrotar vi mest omkring idag. Ja, de vanliga aktiviteterna med jiujitsu och teater har vi förstås, men ganska lugnt ändå. Har haft någon konstig influensa i veckan då jag har varit galet trött och matt, men nu börjar jag känna mig lite piggare. Även barnen har varit ovanligt hängiga och det har blivit både sjukdagar och vabdagar för min del. Men nu hoppas jag att vi blir pigga och friska till påsken!

När man renoverar, och särskilt när man gör det själv och det tar lång tid, är det lätt att man glömmer hur det faktiskt såg ut. Då är det så roligt med före-och-efter-bilder! Att få se vilket resultat man faktiskt har åstadkommit.

Nej, nu ska jag återgå till mitt plockande och fixande. Kram och ha en fin kväll.




 
Här står älsklingen och undrar vad vi egentligen har dragit igång...
Men efter en herrans massa jobb och slit blev det ju bra :)



2 kommentarer:

  1. Före och efter bilder är alltid så kul att få se, särskilt efteråt då man kan se tillbaka på allt som är gjort.. man glömmer snabbt.

    Trevlig Lördag!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Vilket projekt! Duktiga ni är :)

    SvaraRadera