måndag 5 december 2011

hälsning från sjukstugan

 
Det vackra ärvda matbordet under ommålning.


Vi har krassliga dagar i villa Någorlunda.

Jag tycker att hela hösten passerade smidigt, milt och skönt väder, friska småskatter och näsan inga VAB-dagar för lilla mamman. Men nu fick vi allt på en gång, tror jag. Feber, magsjuka och förkylningar. Jobbigast har det varit för minstingen V som blev sjuk i lilla magen i onsdags och fortfarande inte är bra. Bättre men inte dagisbra. Så jag håller mig hemma och matar majsvälling och tvättar sängkläder i det oändliga. Nåja, bara alla är friska och krya till jul och Lucia så är jag nöjd.

På grund av den sjuka familjen gick alla mina köksplaner i stöpet den här helgen. Hade tänkt jaga rätt på de sista saknade knopparna och välja ut ett kylskåp och kanske få det sista elfixet ordnat. Men nix, istället var det Florence Nightingale för hela slanten och pussande på varma pannor. 

Lite målande hann jag i alla fall med. Det vackra ärvda köksbordet blev vitt och svart och ett gammalt indiskt skåp som jag tror ska stå vid matplatsen blev svart. Behövs nog lite svart i allt det vita för att få den rätta mysiga känslan. Har målat båda möblerna med färg från Fired Earth, min nya förälskelse! Den är helt matt, full med naturliga pigment, täcker otroligt bra och penseldragen syns knappt. Kulörerna heter Charcoal och Silica white.

Nu ska jag kurera min lilla skrutt så att vi alla är på banan snart igen. Kram.

  
 
Ett indiskt skåp som har flyttat runt mellan rummen - sovrum, barnrum, hall -
har nu blivit svart och ska få plats i matrummet, tror jag...

1 kommentar:

  1. Ibalnd får man lägga det man planerat att göra åt sidan. Hoppas allt går åt rätt håll och att ni snart är piggare.

    Sköt om dig

    SvaraRadera