torsdag 3 november 2011

närmare än någonsin nu

 
 Min målarstege som jag släpar runt på överallt för det är höögt i tak för en liten fru.
Lite extrabelysning behövs också nu när dagarna inte längre är riktigt ljusa.



Hej vännerna!

Igår och idag har jag gjort ett riktigt målarryck och nu är faktiskt det mesta i köket färdigmålat. HÖR OCH HÄPNA! Några små detaljer kvar och sedan är det dags att montera alla vitvaror, porslinshon och allt det där som liksom gör det till ett kök. Nästan lite overkligt ;)

Mitt grågröna skåp är klart så när som på knopparna. Letar med ljus och lykta efter små fina träknoppar som jag kan måla i samma färg som skåpet. De enda jag har lyckats hitta hittills är sådana där stora runda sjuttiotalsaktiga ni vet, och det är inte riktigt den looken jag är ute efter...

Sedan återstår förstås själva matplatsdelen i köket, där vid kakelugnen som ni ser på bilden. Där ska också slipas och målas och fixas, men det är inte alls samma omfattning på det som i köksdelen. Det verkar som tidsplanen klart-innan-jul håller :) 

Nu blir jag och mina småkillar ensamma hemma i några dagar då pappan och dottern ska ta båten ut till sommarhuset på ön och stänga ner inför vintern. C saknar vår ö så mycket och gråter ibland när hon ska somna för att hon längtar tillbaka så mycket, lilla gumman. Sommaren var ju alldeles ljuvlig och jag kan förstå henne! Nu får hon hur som helst följa med ut och se att det är höst även där och säga hej då till ön för vintern. Det kan nog kännas bra i det lilla hjärtat.

Ha en fin kväll alla, så hörs vi snar igen. Kram!

 
 
Här tronar Skåpet nymålat och klart!
 

 
Återstår att hitta precis de rätta knopparna.


 

1 kommentar:

  1. Åh, vilket vackert kök! Jag har köpt samma kakel och kakelbård som du efter att ha blivit väldigt inspirerad av det du åstadkommit. Grattis till ett mycket lyckat köksbygge! Vi bygger nytt i gammal stil, men det är tveksamt om det blir lika vackert. Hälsningar Elisabeth Lundin

    SvaraRadera