söndag 6 november 2011

i ♥ vintage


 
En helt "ny" sextiotalsklänning handsydd i mina mått!


Godkväll alla fina!

Hoppas er helg har varit fin. Vi har haft mys och skönt, men också hunnit massor, den perfekta kombon, tycker jag! Nu i eftermiddags var vi och fikade hos barnens farmor här i närheten. Hon hade storrensning och visade mig en gammal klänning hon ville bli av med. En söt sextiotalsklänning, handsydd i gråblått tyg (siden?) och endast använd två gånger. Tänkte att den kanske kunde gå att sy om så att den passar till något, kan ju i alla fall vara värt att prova. Gissa om jag blev förvånad när jag kom hem och provade den och den passade PERFEKT! Absolut ingenting behöver ändras! Tydligen har jag exakt samma mått som min svärmor hade som ung. En kemtvätt och sedan har jag den perfekta festklänningen till sommarens fester. Vilken lyckodag! Har ju absolut ingenting med renoveringar eller byggnadsvård eller små söta trollungar att göra, men var ändå tvungen att visa er :)

Ha nu en fortsatt fin kväll så hörs vi igen. Kram.

Ps. Gjorde fler urfina vintage-fynd i en antikaffär i svärmors kvarter. Den ska lägga ner och sålde ut allt till halva priset. Visar i morgon!

  

 
Älskar sextiotalsstilen och den fina passformen!



Här ser ni färgen på tyget och det fina mönstret lite bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar