söndag 16 oktober 2011

nystädat

 


Godkväll alla fina!

Hoppas ni har haft en fin helg. Vår har rullat på ungefär som vanligt: lite sovmorgon (med betoning på lite), teaterskola, filmmys, storhandling och renovering. Nästan hela köket är grundmålat och jag har slipat och slipat och slipat. Och nu är det nystädat och avtorkat och redo för slutmålning (fast jag är ganska petig, så kanske det blir ett tredje lager färg också...). Det var så skinande rent att jag var tvungen att ta ett par bilder innan skyddspappen åkte på igen. 

Lika mycket som jag gillar att måla avskyr jag att slipa. Hela lördagen slipade jag och det känns som om varje por är full av slipdamm (kanske fyller i några rynkor i och för sig ;)) men nu är det klart och bara målning är kvar!

Nu lite sista söndagsfix inför nya veckan. Kram!



 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar