söndag 11 september 2011

we love prinsen

 


Godmorgon söndag!

Idag fick vi sovmorgon ända till 7.30, en lyx i den här familjen! Vi tackar de trötta små skatterna för det :)  Så idag känner jag mig riktigt pigg! Här pågår kaklingen för fullt och trots att jag hör hur det gruffas där inne i köket kring vissa trickiga sågningar för elkontakter så blir det verkligen fint! Kaklet heter Prinsen och kommer från Gysinge byggnadsvård. Fogningen återstår men ni ser ungefär hur det kommer att bli. Jag gillar att kaklet är så ojämnt och levande i ytan. Det är handgjort så ingen bit är den andra lik. Innan man börjar kakla måste man plocka fram alla plattorna och sortera/blanda dem så att det blir lagom ojämnt på väggarna.

Nu ska jag iväg och handla fikabröd då barnens mormor och morfar, farmor samt morbror med familj kommer och ska fira lilla loppan i efterskott. 

Kram så länge!

 

 
Prinsen på plats. Bara fogen saknas.


 
Den ostylade versionen. Köket in real life just nu :) 
 

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att det går framåt i erat kök. Det är hopplöst att stå utan, det vet jag av erfarenhet :-)

    Kaklet ser jättefint ut.

    SvaraRadera
  2. Otroligt vackert kakel! Jag älskar det mesta som kommer från byggnadsvårdsbutikerna, det har en själ.

    SvaraRadera
  3. Oj! Sikken härlig blogg! Kommer definitivt att följas!
    //Sara

    SvaraRadera
  4. Hej söta ni! Tack för positiva kommentarer :)

    SvaraRadera