lördag 3 september 2011

soffbestyr och att lita på sin magkänsla

 


Hej i sensommarvärmen!

Eller kanske det heter brittsommar nu i september? Eller indiansommar? Kan inte riktigt begreppen. Men en ljuvlig septemberlördag har vi i alla fall här i villa Någorlunda. Vilket bådar gott inför morgondagens barnkalas. Jag har skickat upp en stilla bön om vackert väder eftersom vi ju har  renoveringskaos överallt  och det vore synd om de små kalasgästerna skulle behöva äta tårta och leka fiskdamm mitt i all byggbråte. Om det här håller i sig (snälla, snälla) så kan de små sötnosarna vara ute imorgon och kanske äta tårta i lekstugan.

Idag har jag varit iväg på det  allra roligaste uppdraget, nämligen att köpa en ny soffa! Eftersom vi har tre barn varav ett nyopererat var det inte tal om att ta med sig äkta mannen (som i ärlighetens namn var mycket glad över att slippa delta i projektet). Så alldeles själv har jag nu valt soffa till villa N. Nog för att jag känner mig säker på min smak och ungefär visste vad jag ville ha, men det var ändå i läskigaste laget. Fick enorm beslutsångest över vilket tyg  jag skulle ha och det fanns mååånga att välja bland. Det blev till slut ett mörkt antracitgrått tyg med grov linnestruktur. Soffan är förstås en Howardmodell, men det har ni väl redan gissat. Så nu återstår att ge sig till tåls i fem till sex veckor och vänta på leverans.

Nu väntar lördagsgodis och mys i trädgården med småskatterna medan älsklingen sågar på i köket.
Kram fru N. 

 

 
Rätt modell, men fel färg. Vi satsar på en mörk soffa den här gången.




6 kommentarer:

  1. Ju fler soffor det finns att välja mellan desto svårare blir det att just välja. Lycka till :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Vilken fin och inspirerande blogg! :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin soffa, får man fråga var du hittade den?

    SvaraRadera
  4. Såklart du får! På Mio. Snygg OCH prisvärd. Och det fanns en triljon tyger att välja på så man kan få den precis som man vill :)

    SvaraRadera
  5. Har nu varit och kikat på soffan på Mio och fick fruktansvärd beslutångest när det gällde tygerna. Fanns alldeles för många. Visst är det Oxford ni har kikat på? Har ni använt den än? Är den skön? Finns ju även Howard soffor på nätet (Futurebox, The Home) - håller på att researcha ihjäl mig ;-)

    SvaraRadera
  6. Vi köpte Oxford för den var lite bredare och lite djupare i modellen än den andra på Mio som var snarlik (minns ej vad den hette), vilket gjorde skillnad tycker jag. Och kändes mycket skönare att krypa upp i. Jag tog inte dun i kuddarna för jag gillar inte när de pösar sig - dessutom blev det billigare så! Tyget var ursvårt för det fanns ju så många. Jag valde efter mycket velande ett grovt grafitgrått linnetyg, mins ej på rak arm vad det hette. Jag visste dock att jag var ute efter en mörk, nästan svart, soffa den här gången, så det underlättade något. Lycka till med soffköpet!

    SvaraRadera