måndag 13 juni 2011

tredelad golvsockel och en prima ballerina

 Mammas lilla ballerina. Ett tomt rum och nylagt golv lockar ju till dans och piruetter.
  

Hej på måndagkvällen!

Sitter här med datorn i knät och tittar när Jamie Oliver gör galet goda chokladdesserter på tv. Blir så sötsugen! Snart kommer mitt favoritprogram, med två mäklare som säljer danska lyxhem. Bara att frossa i små slott och ljuvliga sjöställen!


I helgen spikade älsklingen upp golvsockeln i vardagsrummet, en traditionell tredelad sockel från Veckebo såg och hyvleri. Den är ungefär 35 cm hög och ger verkligen känsla till rummet. Den ska ju förstås målas, samma grå ton som fönster och övriga foder. Golvet är också färdigt och vi valde till slut vit bets och matt lack, stick i stäv med alla byggnadsvårdsintentioner ;) Men vi ville först och främst ha ett lättskött golv som tål småbarn och katter. Dessutom skulle det vara lagom vitt. Är verkligen nöjd med resultatet.


Ha det nu så bra så hörs vi snart igen! Fru N.


Ps. Vill passa på att säga att det är såå roligt att ni har blivit så många, mina kära läsare. I slutet på förra veckan hade jag ca 600 läsare om dagen. Det är ju inte klokt! Jag uppskattar också enormt era uppmuntrande kommentarer, hinner inte alltid svara men försöker så ofta jag kan :)




 Så här ser den tredelade golvsockeln ut, traditionellt tillverkad
av massivt trä. Så mycket golv ger spring i benen!



Golvet invigt med små piruetter!




 Rummets proportioner börjar långsamt återställas.


 
 Här syns färgen på golvet bra. Återstår att beställa kalkstenen som ska ligga framför kakelugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar