måndag 20 juni 2011

surprise!


En sen måndagshälsning!

Ny vecka och nya tag, men nu räknar vi ner till semestern. På torsdag åker vi till landet och stannar en vecka och vi längtar så! Men fram till dess är det massor med jobb. Puh. Idag kom jag inte hem förrän klockan åtta och hann precis pussa mina trollungar godnatt. Inte som jag vill ha mina kvällar!

Tidigt i morse innan jag gick till jobbet levererades  ä n t l i g e n  våra garagedörrar. Vi har varit utan dörrar sedan i oktober förra året så det var verkligen på tiden. Vårt garage byggdes till på sjuttiotalet och det var en sorglig syn med platt tak och en gammal trög garageport. Det är dessutom det första man ser när man kommer till villa Någorlunda - inte något roligt första intryck. 

Vi tog ner det platta taket och ersatte det med ett med lutning som ska få samma taktegel som på det stora huset. Vi letade länge efter en garagedörr som inte kostade en förmögenhet (garagedörrar är verkligen löjligt dyra), som passade husets stil och som öppnades inåt. Inte så vanligt kanske, men då vi inte kör in bilen i det utan ska ha cyklar och barnvagnar där är det mest praktiskt. Till slut hittade vi dessa vackra pardörrar hos Byggfabriken, som vi kunde få efter våra mått till en bråkdel av vad en traditionell garageport kostar. De är egentligen innerdörrar, men tillverkade i massivt trä så de kommer att fungera utmärkt när de får ett lager linoljefärg på.

När jag kom hem från jobbet hade älsklingen redan hunnit få dörrarna på plats. Vilken överraskningen! Fint blir det, eller hur? Lite målning och småfix kvar förstås, men man kan ana resultatet!

Ha nu en fin kväll. Kram fru N. 


 Garaget nu. Lite foder och målning och taktegel saknas, men det börjar arta sig.


Garaget förr. En riktig sjuttiotalsmardröm!

 

1 kommentar:

  1. Vad roligt att ha nya fina dörrar på plats.

    Vilken trist kväll. Vissa kvällar blir bara så. Att komma hem kl 20.00 är inte roligt när man har barn. Det vet jag av erfarenhet.

    Ha det toppenfint

    SvaraRadera