onsdag 18 maj 2011

möbler med en historia



Hej mitt i veckan!


Hoppas ni alla har det bra? Själv har jag en tokhektisk vecka på jobbet och även om det är roligt längtar jag till lite lugn och ro. 

Jag älskar möbler med en själ och tycker att de allra vackraste är gamla välanvända möbler, lagom skavda och nötta. De är också förvånansvärt billiga om man ger sig till tåls och håller ögonen öppna. Älskar att lägga små försiktiga bud på Stockholms stadsauktion på nätet, men jag vinner nästan aldrig eftersom jag ofta ligger långt under utropspris. Men ibland är turen med mig och ett bud går igenom. Den här veckan var en sådan! Ett skrivbord för 700 och ett klädskåp för 800. Det kallar jag fynd när liknande möbler på Ikea kostar 3-4000 kronor vardera! 

Har länge sökt ett klädskåp till lilla loppans rum, men tyckt att de som finns nytillverkade är dyra och charmlösa. Men detta kommer att bli perfekt :)  Har också planer på att göra om vårt nuvarande svarta skrivbord till soffbord i vardagsrummet, men då måste det ju ersättas med ett nytt - gammalt - skrivbord. Detta från tidigt 1900-tal har dessutom fler praktiska lådor! Återstår att be min älsklig extra snällt att åka och hämta mina små fynd.

Så, där avslöjade jag mitt bästa tips för er!  Konkurrera nu inte med mig i framtida auktioner ;)
Kram fru N.




3 kommentarer:

  1. Så snyggt, helt i min smak, letar också gammalt skrivbord;) Synd att man bor för långt ifån så ingen konkurrens från mig=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Gud vilket fint skåp och till det fyndpriset! Hoppas att dina planer blir precis så fina som du tänkt dig :)

    kram

    SvaraRadera
  3. Vad har du för gen som inte jag har????

    SvaraRadera