söndag 17 april 2011

villa sagolika, omsorg om detaljerna


Vilken ljuvlig helg.

Är alldeles rosig och trött efter så mycket frisk luft och sol :) Det här är den bästa tiden på året, tycker jag, när solen och värmen äntligen kommer och hela långa våren och sommaren ligger framför oss. Önskar att det var jag som var föräldraledig med minsta skatten och fick njuta av våren varje dag. Men hela långa påsken ska jag njuta!

Idag bjuder jag på en bildkavalkad på loppans lilla hus som nu är färdigmålat och fint på utsidan. Nästa steg (det roligaste!) är att måla och inreda  i n s i d a n.  Har en hel flyttkartong i källaren fullproppad med fina saker som vi ska pynta med. 

Lekstugan är byggd med återvunna fönster, dörr och taktegel, så när det nu blir lite grönare i trädgården hoppas jag att det ser ut som om den alltid har funnits här. På köpet har vi fått en massa fina detaljer, som vackra gamla gångjärn, haspar och fönsterhakar. Så charmigt!

Hoppas ni har haft en lika fin ledighet, med sol och värme! Fru N.




 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar