torsdag 24 mars 2011

harmoni


Godkväll fina bloggisar!

Vad är det som gör att man bara älskar vissa rum? Som trots att de egentligen inte är särskilt speciella upplevs som enormt vackra? Så tycker jag om den här hallen hemma hos fantastiska danska designern Tine K. Enkelt och vackert. En slags perfekt harmoni. Lugn i själen. Lätt att andas. Precis så vill jag att det ska kännas hemma hos oss.

Idag har det varit en lite trött dag trots det härliga vårvädret. Lite torsdagstrött sådär innan fredagsenergin kommer. I helgen ska vi måla väggar och tak i vardagsrum och matsal. Det blir spännande för första målningen ger ju alltid en så stor förändring. Vi funderar på att måla väggarna med den nya färgen Lady Pure från Jotun. Den är helmatt och har glanstal 01 istället för det normala 10 och jag är väldigt nyfiken på prova den. Jag gillar matta ytor, tycker att det ger en mjukt och levande känsla. Kulören jag funderar på heter Chi och påminner lite om stockholmsvit, tror jag. Taket som är putsat målar vi med Gysinges helmatta kritvita linoljefärg. En mer utförlig rapport får ni till helgen :)
  
Adiós y hasta luego, queridos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar